Nová evropská federace bude podporovat přepravu zboží s využitím jízdních kol

Nové sdružení pod názvem Evropská federace Cycle Logistics (European Cycle Logistics Federation - ECLF), která byla oficiálně založena před několika dny, má kolem 140 zakládajících členů. Nejsilnější zastoupení v ní mají zástupci cykloprůmyslu a nevládních organizací z celé Evropy.

Před několika dny se v nizozemském Nijmengenu konala v pořadí již druhá Evropská konference CycleLogistic, na kterou dorazilo přes 200 účastníků z 25 zemí Evropy. Cílem konference bylo upozornit na obrovský potenciál, který představuje cyklistická přeprava zboží pro rozvoj podnikání a pro zlepšení dopravní situace ve městech. Jako důkaz těchto tvrzení může sloužit fakt, že všechny cateringové služby zajišťovány výhradně za pomocí nákladních kol.

 

Nákladní kola znamanají inovaci v podnikání                                                                        

Stále více firem začíná chápat, že využití nákladních kol je nejen šetrné k životnímu prostředí ve městě a přispívá k jeho lepší průjezdnosti, ale zároveň i šetří peníze. Třeba nizozemská doručovací služba DHL nahradila svých 33 vozů 33 nákladními koly a tím ušetřila za rok 152 tun CO2, které tím pádem nebyly vypuštěny do ovzduší, a 430 000 eur, které společnost mohla využít efektivněji.

Rozvoz nákladu za pomocí kol si pochvaluje také Švéd Johan Erlandson. Jeho prosperující firma rozveze za rok na kole přes 5 000 výtisků novin po celém Malmö, což odpovídá váze okolo 600 kg. 

Podle manažera projektu CycleLogistic Dr. Randy Rzewnického z Evropské cyklistické federace (ECF) zažíváme momentálně obrovský boom nákladních kol. Za své je začínají brát i takoví giganti v oblasti doručování, jako je DHL. S velkou pravděpodobností nebude trvat dlouho, a i ostatní firmy si spočítají, že 70 % finančních nákladů při doručování zboží připadá na poslední nejkratší úsek cesty tzv. „last mile“ a že pokud tato část obslouží nákladními koly, tak ušetří nejen peníze, ale i čas. 

„Jsme svědky postupného pronikání cyklistické nákladní dopravy do podnikatelského prostředí,“ komentuje situaci Richard Armitage, čerstvě zvolený ECLF Evropské federace Cycle Logistic (ECLF). Aby se nákladní kola stala běžnou součástí vybavení zásilkových služeb, je k tomu zapotřebí silné pozice ECLF, jejímž úkolem je zajistit pro obce i firmy minimální standardy, šířit informace a know-how do všech států Evropy a pomoct v rozjezdu začínajícím podnikatelům v oblasti doručovacích služeb s využitím kol.  

 

Mezinárodní sen CycleLogistic

Každý desátý z účastníků na Evropské konferenci CycleLogistic začíná podnikat v oblasti služeb zajišťovaných pomocí kola a zhruba každý třetí účastník má v této oblasti již založené prosperující podnikání a je ochoten se podělit o své znalosti a zkušenosti. Přítomni byli také zástupci veřejné správy, územní plánovači a zástupci firem cyklistického průmyslu. Ti všichni se rozhodli přijet na konferenci v Nijmengenu, aby společnými silami posunuli cyklistickou nákladní dopravu o další krok kupředu.

„K dnešnímu dni se v Londýně nachází 2-3 tisíce nákladních kol“ říká jejich dovozce Andrea Casalotti a odhaduje, že by se tržby prodejců měly v roce 2014 zvýšit až o 20 %.

„Politici rozhodně považují za nezbytné investovat do cyklistické infrastruktury,“ říká Sjors Van Duren, cyklokoordinátor  nizozemského regionu Arnhem & Nijmegen.  Do roku 2017 je v plánu dokončit šest cyklistických dálnic v délce 80 km. Tento projekt vyjde na 55 miliónů eur a jeho záměrem je mimo jiné podpořit další rozvoj cyklistických doručovacích služeb. „Abychom ušetřili provozní náklady, snažili jsme se co nejvíc využít stávající infrastruktury, kterou jsme buďto opravili nebo přebudovali,“ Dodává Sjors Van Duren. 

 

Fotografie z konference a mezinárodního festivalu nákladních kol jsou ke zhlédnutí na odkazu: https://www.dropbox.com/sh/zp94dnq0467asr3/ATfaIlAVFY

Podle originálu tiskové zprávy ECF It’s Boom Time for Cargo Bikes(14.4.2014) napsala Sylva Švihelová 

 

Podrobné informace:

Projekt CycleLogistic

Projekt CycleLogistic je financován Evropskou Unií a jeho cílem je snížit spotřebu energie, která je využívána na přepravu zboží uvnitř evropských měst. Cíle by mělo být dosaženo tím, že část nákladní motorové dopravy bude přesunuta na cyklistickou nákladní dopravu. Projekt stál u zrodu  Cyklistické logistické federaci (CLF), když se díky němu ukázala potřeba založit takové sdružení. Bližší informace o jeho realizaci naleznete na jeho oficiálních stránkách  www.cyclelogistics.eu.  Velkou částí se na financování projektu podílí také program Evropské komise Inteligent Energy.

 

 

Evropská federace Cycle Logistics (ECLF)

ECLF je základní platformou, která reprezentuje a podporuje potřeby společností působících v oblasti cyklistické přepravy zboží na území evropských měst. ECLF nabízí členství různým typům organizací:

·         Firmy a společnosti, které využívají nákladní kola ke své činnosti (př. doručovací služby, rozvoz zboží apod.);

·         začínající podnikatele v oblasti cyklistické nákladní dopravy;

·         výrobci a distributoři nákladních kol a cyklistických doplňků určených k přepravě zboží;

·         sdružení, asociace a spolky, které mají zájem o šíření myšlenky přepravy zboží pomocí jízdních kol.

Více o ECLF si můžete přečíst na  www.federation.cyclelogistics.eu.

 

Evropská cyklistická federace (ECF)

ECF je mezinárodní organizací, jejímž cílem je motivovat lidi, aby více využívali jízdní kolo jako dopravní prostředek a zároveň k této myšlence naklonit také veřejnou správu.  ECF je partnerem projektu CycleLogistic.

zpět
PROČ NAKUPOVAT
NA KOLE
Osobní automobil je v Praze považován za hlavní nástroj osobní mobility, ještě více to platí v případech, kdy je třeba...
Pro obchodníky

Cyklisté mají v podstatě stejné požadavky jako motoristé. Chtějí dojet co nejblíže vchodu a tam bezpečně zaparkovat.
Pro média

Projekt Nakupuj na kole realizuje od roku 2012 sdružení NaKole. Kampaň se snaží podpořit zájem české veřejnosti o ...
Doručovací služba UPS bude rozvážet zásilky na elektrokolech

Logistické a kurýrní společnosti hledají nové směry, jak vykonávat svou funkci v budoucnosti, když se města uzavřou spalovacím motorům. Jedním z řešení může být přesednutí na elektrokola. Doručovací služba UPS proto testuje nová nákladní cargokola s pomocí elektropohonu. 

Více informací najdete v článku na Novinky.cz.

 

Foto: UPS

více informací
Nákladní kola rozšiřují obzory seniorům

Nákladní kola mohou pomoci také ve službě seniorům. 

Hnutí Cycling Without Age (Na kole bez ohledu na věk) založil v roce 2012 Ole Kassow s cílem umožnit starším lidem jízdu na kole i přes určitá fyzická omezení spojená s vyšším věkem. Ole Kassow přišel s řešením v podobě cyklistické rikši. Bezplatné jízdy začal nabízet místním zdravotnickým a sociálním zařízením pro seniory.

Následně se spojil s Dorthe Pedersenovou, konzultantkou města Kodaň pro občanskou společnost, kterou... více informací

Jak mohou města podpořit šetrnou logistiku

Okolo 60% všech cest v městských oblastech je uskutečňováno kvůli přepravování zboží. Toto překvapující číslo se týká jak přepravy zboží v kamionech, tak také denních přeprav do domu. Velká část tohoto nákladu se přepravuje s využitím motorové dopravy. Řada měst už dnes pracuje na změně směrem k udržitelnějšímu modelu. 

Přesunutím přepravy zboží pod 500kg na kolo se podaří výrazně uspět ve zlepšování kvality života v našich městech. Pojmem cyklo logistika může být myšlena profesionální logistika jako... více informací

REALIZACE PROJEKTU
SPONZOŘI